Aquesta setena edició s’ha posat en marxa a 4 municipis i 11 escoles i instituts del Camp de Tarragona

En els darrers dos mesos (novembre i part del mes de desembre) s’ha iniciat el Projecte Rossinyol al camp de Tarragona en un total de 54 parelles, mentors/es i mentorats/es d’11 escoles de diferents municipis del Camp de Tarragona: Tarragona, Reus, la Canonja i el Creixell.

Les festes d’inici, com cada any, han donat el tret de sortida del Projecte en les diferents escoles i instituts, esdeveniment on els mentors/es i mentorats/es es coneixen per primer cop i inicien el seu camí, en la construcció del vincle i de la relació de mentoria social al llarg del curs escolar.

Tot i la situació actual de restriccions arran de la Covid-19, les festes d’inici s’han adaptat i desenvolupat en èxit: “Les trobades d’inici han estat diferents dels darrers anys i adaptades a la situació actual, hem canviat les festes d’inici més grupals per inicis més individuals de parella o de parelles dins d’una mateixa classe” ha explicat Alba Monclús, tècnica del Projecte Rossinyol, i segueix: “la valoració ha estat molt positiva… han tingut més espai íntim per conèixer-se i iniciar les relacions de mentoria entre mentors/es i mentorats/es d’una forma més que satisfactòria“.

Un cop celebrades les trobades d’inici, algunes parelles ja han fet alguna trobada de coneixença i de descoberta dels barris on viuen i de les escoles on estudien els infants mentorats i mentorades. Ja han fet algun taller de cuina, han visitat la Universitat o han dut a terme activitats creatives d’oci per acabar de conèixer-se!

Les parelles es reparteixen en 35 parelles a Tarragona (Escola Riuclar, Escola Campclar, Escola Sant Salvador i Escola Bonavista), 5 a la Canonja (INS Collblanc), 11 a Reus (INS Roseta Mauri, Escola San Pau, Escola Bernat Calbo, Escola Pompeu Fabra i Escola General Prim) i 3 al Creixell (Escola Les Eres).

Malgrat l’actual context, des de l’Associació Quilòmetre Zero, centres educatius i institucions s’ha fet una aposta molt important augmentant en una xifra rècord (54) les parelles al nostre territori. L’objectiu és reforçar l’acompanyament emocional dels nens i nenes per evitar el seu aïllament, proporcionant i facilitant els espais d’oci i lleure que havien quedat relegats en últim pla, element primordial per al desenvolupament vital positiu dels infants que acompanyem.

El Projecte Rossinyol facilita el contacte d’alumnat universitari i/o de grau superior, amb nens i nenes de diferents cultures i contextos socials amb l’objectiu d’establir una relació de suport i aprenentatge.

És una oportunitat que afavoreix la interacció, l’entesa i el respecte a la diversitat en el context social multicultural del moment que vivim. És  una experiència que beneficia als nens i nenes, les seves famílies, el centre escolar, l’alumnat universitari i la mateixa Universitat, i el seu objectiu és  facilitar-los suport, consell, amistat, reforç i un exemple positiu, a més de promoure una relació.

    Col·labora amb nosaltres i fes possible que puguem acompanyar a més infants en les pròximes edicions.